Denon AH-NCW500

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 6 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Denon AH-NCW500 op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,1

Jan1690 29-07-2013
Geschreven voor: Denon AH-NCW500

Op zich een mooie hoofdtelefoon, ziet er mooi uit en draagt goed. Echter vind ik een groot nadeel dat het apparaat niet uitgeschakeld kan worden. Als je het apparaat opbergt, blijft deze in de strandby-modus staan. Het gevolg is dat als je hem na enige tijd weer wilt gebruiken de batterij eerst opgeladen moet worden. Om die reden een 5 voor duurzaamheid.

EriMar 05-06-2013
Geschreven voor: Denon AH-NCW500

De hoofdtelefoon ziet er mooi en stevig uit (eigenlijk iets te grof naar mijn smaak) en zit ook prettig. Hij lijkt zwaarder dan die is. Het feit dat de Denon draadloos (Bluetooth) is was voor mij de doorslag om deze (online) te kopen. Bij levering viel al meteen een onderdeel dan de hoofdtelefoon af, de toets aan het linkeroor. Omdat deze een functie heeft is het niet te plakken met lijm en dan nog, dit hoort niet al uit een doos te komen vallen. Ook de toetsen aan het rechteroor maken niet echt een solide indruk en ik gok dat het een kwestie van tijd is totdat deze er ook afvallen.

Het maken van bluetooth verbinding met zowel iPhone als MacBook gaat zonder problemen.

Het geluid valt echter tegen. Hiervoor had ik een Bose hoofdtelefoon en alleen daar kan ik dan ook mee vergelijken. Het geluid klinkt dof, alsof er watten in je oren zitten. Mijn goedkope oordopjes voor de sport geven eigenlijk net zo'n goed geluid. Met de equalizer op de MacBook is e.e.a. nog wel te corrigeren, maar top wordt het niet.

Al met al reden voor mij om deze terug te sturen en weer op zoek te gaan naar een andere hoofdtelefoon.

Mevr. Aegten 15-03-2013
Geschreven voor: Denon AH-NCW500

Deze draadloze hoofdtelefoon gebruik ik voor mijn smartphone,laptop en pc via bluetooth.Hij beschikt over noice canceling die je aan of af kan zetten via de schakelaar onderop de hoofdtelefoon.De geluidskwaliteit is goed tot zeer goed te noemen.Ik ken duurdere waar het geluid een stuk minder goed klinkt.De batterij gaat vrij lang mee en er wordt een kabel meegeleverd zodat je steeds door kan.Wel zeker niet vergeten na het opladen hem ook helemaal uit te schakelen.Toets op de earcup dient alleen voor het licht dus je moet de onderste schakelaar gebruiken om aan of uit te zetten.Hij is makkelijk vouwbaar zodat je hem makkelijk op kan bergen of ergens mee naar toe kan nemen.Mijn volgende reis gaat deze zeker mee zodat ik heerlijk naar mijn eigen muziek kan luisteren bij het zwembad.Zo geniet ik dubbel.Met de gratis app heb je de beschikking over je itunes bibliotheek, duizenden internetradiozenders en gemakkelijke bediening, allemaal in een handige en overzichtelijke applicatie.Het enige wat ik me afvraag is hoe sterk de batterij is en hoe lang die meegaat bij zeer intensief gebruik.Uit ervaring weet ik dat te snel bijladen niet goed is en dat het beter is hem zo plat mogelijk te laten gaan.Ik veronderstel wel dat het kwaliteitsbatterijen zijn.Wat het draagcomfort op zich betreft kan ik zeggen dat deze perfect past bij mij.Helemaal geen drukkend gevoel ofzo.De vomgeving is gewoon goed,niet echt spectaculair maar eerder gewoontjes.Het geluid gaf ik een 9 op maar dat had evengoed 10 kunnen zijn.Hij klinkt perfect voor een hoofdtelefoon van deze klasse.De duurzaamheid is afwachten.Materiaal ziet er goed en stevig uit maar zoals eerder al vermeld is het afwachten hoelang de batterij het volhoud.Ik hoop er heel vele jaren mee te doen.Wel aan te raden is de eerste keer lang genoeg opladen(via usb) en dan zo leeg mogelijk laten worden.

TomH-2 30-05-2013

Deze hoofdtelefoon is voorzien van een Li-Ion accu. Die accu heeft een paar voordelen t.o.v. de wat gedateerde NiCad accu's, zoals: een Li-Ion ontlaadt zichzelf nauwelijks, blijft dus opgeladen als je 'm niet gebruikt en... heeft geen geheugeneffect zodat helemaal ontladen niet meer hoeft. NiCad hebben de vervelende gewoonte niet meer helemaal 'leeggebruikt' te kunnen worden als je ze oplaadt zonder helemaal leeg te zijn, gaan dan steeds minder lang mee na opladen. De Li-Ion heeft dat effect niet en kan dus gewoon opgeladen worden, ook als ze niet helemaal leeg zijn, zonder dat effect...

RobinJ 20-02-2013
Geschreven voor: Denon AH-NCW500

Deze review is gebasseerd op een vrij korte testperiode. Voorheen heb ik twee orginele Beats by Dre Studio Headphones (twv 300 EU) gehad. Dus heb redelijk wat vergelijkingsmateriaal met kwaliteit van headphones in deze prijsklasse.

Draagcomfort is zeer goed, hij is heel erg licht en zit lekker compact om het hoofd. Ik had liever dat ze over ear waren ( maar dit kan zijn omdat ik al 2 jaar rond heb gelopen met beats by dre Studio phones, die over ear zijn). Maar verder zitten ze echt niet verkeerd! Na een tjd als je beats by dre studio headsets draagt om de nek gaan ze in de weg zitten. Dit zal vanwege het design en gewicht niet zo zijn bij de gc.

Vormgeving is mooi en strak afgewerkt. De kussens zijn makkelijk afneembaar en eventueel vervangbaar. Qua uiterlijke kenmerken heb ik er verder niets op aan toe te voegen. Het zijn headphones die opvallen omdat je ze eigenlijk nooit ziet. Zowel mijn vriend en ik waren zeer te spreken over het uiterlijk.

Geluidskwaliteit is vergelijkbaar met Beats by Dre studio, de kwaliteit wanneer gebruik wordt gemaakt van de wireless functie neemt in principe niet af, echter af en toe stoort de verbinding. Dit kan liggen aan mijn toestel, maar denk dat het eerder te maken heeft met de bluetooth. Niet geheel storend, maar wel benoemenswaarig.

Over duurzaamheid kan ik helaas niet veel zeggen. Het is niet een koptelefoon waarvan men zal zeggen dat hij snel kapot zal gaan, dus in dat opzicht is hij duurzaam gebouwd evenals de opbergdoos.

Ik heb helaas maar even gebruik kunnen maken van mijn koptelefoon, aangezien mijn apparaat een defect bleek te hebben. Hij gaf via bluetooth alleen aan de linkerkant geluid. Hierop heb ik hem helaas moeten getourneren. Ik hoop op een vervangend product, helaas heeft de leverancier de kans zeer klein geacht dat ik een nieuw exemplaar kan bemachtigen.

Alverman 20-02-2013
Geschreven voor: Denon AH-NCW500

De hoofdtelefoon Globe Cruiser AH-NCW500 (zwart) zit in een mooie, stijlvolle etui, die op zijn beurt verpakt zit in een stevige Maria-blauwe box. Aangezien je de twee oorschelpen plat in het verlengde van de hoofdhouder kunt draaien, passen ze perfect in het etui. Ideaal om in je kast of een lade op te bergen of voor wie op reis gaat, maar voor dat laatste heb ik de Denon niet gekocht. Als mijn vrouw tv kijkt, zit ik meestal een tiental meter verderop nog aan mijn pc te werken en ik wil op zo’n moment draadloos muziek kunnen beluisteren zonder dat we elkaar storen. Wat met de Denon wonderwel lukt.
Wat me sterk opvalt, is de aandacht die Denon heeft besteed aan het mooie design. Vooral de zwarte uitvoering vind ik prachtig.
Ik ben als de dood voor oortjes en voor koptelefoons waar mijn oorschelpen helemaal in moeten passen. Zulke dingen doen altijd pijn en zitten nooit lekker. Wat men ook zegt. Dus ben ik heel blij met een on-earhoofdtelefoon. Of hij goed zit? Ja, zeker voor wat de bijzonder zachte oorkussentjes betreft. Die zitten heerlijk, voorzien van zo’n astronautenschuim en uitgevoerd in zacht leer. De hoofdhouder daarentegen vind ik nogal hard tegen de bovenkant van mijn schedel aandrukken. Die hoofdhouder is ook met zacht leer bekleed, maar hij blijft voor mij net iets te stevig aanvoelen. Al vergeet je dat gevoel na een tijdje wel. Vooral omdat de hoofdtelefoon zo licht is: nauwelijks meer dan een kwartkilo.
Het via bluetooth verbinden van de hoofdtelefoon met mijn Samsung Galaxy smartphone én tablet P5100 verliep heel vlot en kostte geen moeite. De bijgeleverde gebruiksaanwijzing in tal van talen – ook in het Nederlands – is weliswaar bijzonder summier, maar volstaat om alles eenvoudig uit te voeren. En via het internet en het ingeven van de naam van de hoofdtelefoon kun je op YouTube filmpjes vinden met reviews en hoe je het allemaal moet aanpakken. Maar je hoeft zeker geen Einstein te zijn om de hoofdtelefoon aan de praat te krijgen.
Eerst moet je de hoofdtelefoon uiteraard een tijdje opladen. Dat kan via het bijgeleverde kabeltje met aan de ene kant een micro-USB-aansluiting (passend in de hoofdtelefoon) en aan de andere kant een gewone USB-aansluiting (passend in de computer). Die micro-USB-aansluiting is een enorme meevaller voor mij, want ik kan de oplaadkabeltjes van mijn smartphone Samsung Galaxy S2 perfect gebruiken om de hoofdtelefoon op te laden, zonder dat ik de pc nodig heb. Rechtstreeks in het stopcontact! Heel handig!
De geluidskwaliteit is naar mijn aanvoelen uitstekend, maar ik geef toe: ik heb geen geoefend oor. De bas is gelukkig niet te sterk. Noice cancelling (de knop op rood schuiven, wat nergens vermeld staat trouwens) werkt wel, maar het verschil is niet spectaculair. Ik had meer verwacht op dat punt. Je blijft sowieso wat omgevingsgeluid horen, wat ik persoonlijk evenwel niet erg vind, integendeel: ik vind dat zelfs in zekere zin handig. Je voelt je minder afgesloten van de buitenwereld. Wie dat anders wil, kiest beter niet voor een on-earsysteem. Heel belangrijk is de bewegingsvrijheid van de draadloze hoofdtelefoon. Tot op een tiental meter van mijn smartphone of tablet blijft de verbinding intact.
De linker- en rechteroorschelp zijn binnenin met een L en R aangegeven. Met de linkerknop kun je telefoneren, maar dat zal ik niet veel doen. De rechterknop is het interessantst. Daarmee kun je het geluid sterker of zwakker zetten, door ofwel in wijzer- ofwel in tegenwijzerzin aan de wielknop te draaien. Dat verloopt in het begin niet zo vlot. Je moet er letterlijk en figuurlijk je ‘draai’ in vinden. En dan werkt het wel. Eén keer op de knop drukken, doet de muziek pauzeren, nog eens duwen betekent weer kunnen luisteren. Twee keer snel na elkaar drukken, is naar het volgende liedje doorgaan, maar dat lukt niet altijd even goed. Het beste is met twee vingers tegelijk drukken, anders gebeurt er soms helemaal niets. Drie keer snel na elkaar drukken, is terugkeren naar het vorige liedje, maar daar ben ik niet vingervlug genoeg voor, zo blijkt. Sowieso is die knop leuk: je hoeft niet telkens de volumeaanpassingen op je smartphone of tablet uit te voeren. Je phone kan bijvoorbeeld in je jaszak blijven zitten.
Ik heb eerst (voor Android) de app Denon Remote gedownload, maar daar schoot ik niets mee op. De hoofdtelefoon werd door de app niet eens herkend. Raar: een eigen app van Denon die niet functioneert met een Denon-apparaat. Wel lukt de app Denon Travel (Denon Sport bestaat ook). Die app neemt de muziek van je phone of tablet over, maar ik zie daar het nut eigenlijk niet van in. Je kunt net zo goed de MP3-speler van je phone of tablet gebruiken. Wél interessant is dat je dankzij de app een hele resem internetradio’s cadeau krijgt, uiteraard als je Wifi of 3G hebt op dat moment.
Tot slot: er zit ook een aansluitkabeltje bij voor wie niet draadloos wil luisteren, b.v. vanaf een laptop zonder bluetooth. Dat kabeltje is 1,50 meter lang. Een metertje extra had gemogen.
Conclusie: de Denon AH-NCW500 (zwarte uitvoering) is een prachtig ogende, draadloze tophoofdtelefoon met enkele al bij al verwaarloosbare onvolkomenheden, want niets is nu eenmaal. Tot een prijs van 400 euro zou ik hem zeker aanraden! Behalve als je te veel van de noice cancelling verwacht. Sowieso staat de hoofdtelefoon mooi op je oren en klinkt hij hemels in je oren!